Strona główna Hardware C++ Hardware HTML i javascript Java Software SQL

TP-Link – problem z połączeniem WISP.

Dodano: 2011-07-08

Problem z ustanowieniem połączenie WISP może wystąpić w przypadku ruterów TP-Link, jeżeli u dostawcy WiFi jest włączona opcja filtrowania adresów MAC. Poniżej przykład urządzeń z wersją systemu, na których występuje problem:

  • Firmware Version: 3.11.2 Build 100816 Rel.39269n
  • Firmware Version: 1.3.4 Build 080731 Rel.35756n

Po skonfigurowaniu jednego z urządzeń jako AP Router - Wireless Broadband Router a drugiego jako AP Client Router - WISP Client Router, użytkownik po prawidłowym skonfigurowaniu połączenia może nie być w stanie uzyskać dostępu do sieci WiFi.

Problem ten może być spowodowany przez dwie rzeczy:

  • Należy sprawdzić czy podano prawidłowy adres MAC w tablicy zawierającej dane urządzeń, które mogą mieć dostęp do sieci WiFi. Na ruterze z WiFi należy wejść do panelu administracyjnego i odnaleźć opcje Wireless MAC Filtering i sprawdzić czy podana wartość zgadza się z wpisem na ruterze z WISP w zakładce Status informacje WAN.
  • Jeżeli adres MAC jest prawidłowy to należy wyłączyć filtrowanie urządzeń poprzez fizyczne adresy kart sieciowych. Po wyłączeniu tej opcji powinno nastąpić bezproblemowe połączenie z WiFi.

Najlepiej zabezpieczyć sieć przy użyciu szyfrowania i odpowiednio skomplikowanego hasła, filtrowanie po przez MAC może być tylko dodatkowym zabezpieczeniem, które samo nie daje dużej pewności bezpieczeństwa sieci bezprzewodowej ;)